Cerita Anak Masuk Darjah 1 2017

Wednesday, January 04, 2017

cerita masuk darjah 1

mak mana tak teruja kan anak dah mula melangkah ke alam persekolahan baru.. Dari atas sampai ke bawah serba baru meraikan masuk sekolah. kakak masuk sekolah, adik yang over excited. Kakak bawa bag dia pun nak bawa bag, kakak baw bekal dia pun sibuk nak bekal jugak.



Seronok tengok kakak excited nak pergi school. asyik tanya dah pukul berapa. Alhamdulillah risau dia nanges ke buat perangai taknak pergi sekolah



si budak kecik nama Maryam pun excited nak pergi schooolllll 






Sampai sekolah dia hepi jumpa kawan kawan tadika dulu. nak duduk segeng jugak. Rupanya geng dia semua sekelas. Arressa je kelas lain. Bila cikgu panggil murid kelas dia, Arreessa sibuk ajak kawan kawan geng dia. eh diaorang kelas lain kakak.

geng gegurls dari tadika

Bila masuk kelas, nampak muka dia nampak lain. mencari cari tempat duduk. Dari jauh tetiba rasa sebak pulak. mak mak sangat.huhu

Ainul perhatikan je dari jauh. Bagi dia berdikari. Akhirnya dia dapat meja. Muka masih nampak muram.



Ok dia dah masuk kelas, mama babah nak balik. takde tunggu tunggu. Kakak berdikari lah

Rehat jam 2.45petang, kami singgah kat sekolah Arreessa. ada bawa bekal dan bagi duit belanja. Dalam hati risau dia tak makan pulak.

Cari cari kat kantin, nampak dia tengah makan dengan kawan. Wah dah ada kawan.



Masuk kelas selepas rehat, muka dia nampak lebih ceria. Mewarna pun muka senyum je

Balik sekolah sibuk cite kawan sebelah nama apa.. kawan belakang nama apa.. Alhamdulillah berjaya dia dapat kawan baru



Bila tanya nama cikgu " kakak tak ingat sebab ramai sangat cikgu yang masuk "

best tak sekolah?

" BEST LA MAMA "

Kadang kadang kita yang tak yakin dengan anak kita sendiri. Kat rumah dia punya manja mak aiii.. tak sangka di sekolah dia boleh berdikari, belajar berkawan..

cerita mak anak masuk darjah 1
AinulMustafa
www.ainulmustafa.com

LAGI ARTIKEL MENARIK

0 comments