kenapa selepas bersalin rambut gugur teruk?

kenapa selepas bersalin rambut gugur teruk?

Rambut gugur selepas bersalin. normal ke?

semasa kita pregnant, hormon progesteron dan estrogen akan tinggi. Kedua-dua hormon ini sebabkan pertumbuhan rambut terhenti dalam fasa anagen atau nama glemer fasa pertumbuhan.

Sebab itu, wanita masa mengandung lebih cantik berseri seri. rambut pun sihat, bersinar sinar.

Bila kita bersalin, hormon tu akan kembali kepada normal. sebab itu la rambut akan mula gugur.

itu dah 1 hal penyumbang kenapa rambut gugur. dan bila kita berpantang..makan punya la strict sebab konon nak cepat kurus. lepas tu badan mula kurang banyak nutrisi.

proses penuaan wanita berlaku dengan cepat tau. kulit kepala pun cepat tua berbanding lelaki. Bila proses penuaan ni cepat berlaku menyebakan liang lian rambut jadi kosong. Bila liang ni kosong, dibiarkan, tak baja dengan nutrien, rambut baru makan liang tu akan tertutup terbenam.

Nak elak rambut gugur kena makan protein. kenapa?

Rambut kita ni 97% protein, dan terdiri daripada rantaian panjang asid amino. wah terbayang rantai carbon belajar kimia dulu. hihihi

bila rambut terdedah dengan cahaya matahari, pencemaran, guna pulak shampoo banyak bahan kimia maka rantai asid amino tu akan pecah. sebab tu la rambut putus, rapuh, rosak.

Jadi nak merawat rambut mesti la dari protein yang cukup 9 asid amino

Protein apa yang terbaik dan cukup dengan 9 asid amino yang badan kita perlu > ESP

Protein merupakan asas bagi rambut sihat yang cantik. Kalau nak rambut cantik, sihat, kuat mesti dalam kepala kita kene ingat perkataan ni PROTEIN.

Kenapa ESP Shaklee Bagus Untuk Elak Rambut Gugur?

ESP bertindak untuk melengkapkan kekurangan vitamin B, Iron dan Protein (No. 5 & 10). Vitamin ini akan bantu atasi rambut gugur dengan menyuburkan kulit kepala.

Kandungan Iron dalam ESP juga sangat membantu atasi rambut gugur.

ESP juga berfungsi untuk menjaga ‘Growth Cycle‘ atau kitaran tumbuh dan gugurnya rambut. Kualiti protein yang sangat tinggi dalam ESP pasti akan bantu atasi masalah rambut gugur dengan cepat.

Mengikut American Academy of Dermatology, jika anda tidak mengambil cukup protein, potensi untuk rambut gugur adalah sangat tinggi.

2 thoughts on “kenapa selepas bersalin rambut gugur teruk?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge