Tips Menjaga Kesihatan Hati – Penapis Toksin Utama Badan Anda

Tips Menjaga Kesihatan Hati – Penapis Toksin Utama Badan Anda

Tips menjaga kesihatan hati ? Saya dah makan semua vitamin Shaklee dan guna semua product Shaklee dalam set get clean, nutriwhite & enfuselle.

hanya 1 product ini saya LAST sekali cuma. dan cukup takut nak cuba sebab orang cakap HEALING CRISIS nya teruk !!!! Sampai la 1 masa saya ke kelas nutrisi belajar dengan Nutritionist Shaklee.

Pentingnya Menjaga Kesihatan Hati

Hati penapis segala bagai .. cuma bayangkan kita water filter yang tapis kekotoran tu. korang servis setahun berapa kali? kalau tak servis 20 tahun agak agak water filter tu jadi apa?

jadi bayangkan hati kita tak servis 20-30 tahun…ketaq kaki dengar masa kelas tu… tekad nak ambil la jugak.Apa yang terjadi bila ambil DTX ini boleh kali pertama??? HEALING CRISIS teruk sangat ke?

1. Jerawat naik banyak !!!

dah lama tak naik jerawat. sekali naik banyak dan besar dan sakit pulak tu… stress mak uolss. stop makan DTX ke? oh tidak sebab kena faham kenapa jerawat naik.

Sebenarnya…. Kehadiran jerawat adalah satu tanda dari krisis pemulihan atau healing crisis… Apabila mengambil suplemen, badan kita mula mengeluarkan toksin dan racun-racun senyap yang dah sekian lama berada dalam tubuh kita.

2. Period banyak giler

masalah period tak tetap sejak azali lagi. lepas makan DTX ni memang kaw kaw la keluarnya. Bagus la baru la cuci betul betul.

lama tak healing crisis ni?

period ni kejap je. period bulan seterusnya dah macam biasa.

jerawat agak lama… tp sekali je naik. lepas tu takde yang naik. jerawat yang lama makin lama makin surut. sekarang dah takde..

masa healing crisis minum air banyak banyak. sabar !!

Healing Crisis ni penting untuk cuci badan korang. moral of the stroy SABAR & TERUSKAN MAKAN.

korang akan menikmati hasilnya selepas tu..

serius weii rasa best giler lepas makan DTX. salah 1 nya berat senang turun. berat susah nak turun sebab toksin banyak.huhuhu.

DTX complex memang solusi saya untuk tips menjaga kesihatan hati

tips menjaga kesihatan hati

Apa Itu DTX Complex Shaklee

Shaklee DTX Complex mengandungi bahan-bahan terbaik untuk menjaga kesihatan hati.

1 : Ekstrak Biji Benih Pokok Susu Tisel

  • Melindungi hati daripada toksin,termasuklah dadah,racun dan bahan kimia.
  • Merawat masalah hati seperti hepatitis dan sirosis
  • Membantu masalah kulit seperti psoriasis dan ekzema
  • Membantu mencegah dan merawat masalah batu karang

2 : Dandelion

  • Membantu fungsi hati dan sangat berguna ketika berlaku kebengkakan hati (hepatitis)
  • Membantu penghadaman dengan merangsang pengaliran hempedu
  • Bertindak sebagai julap lembut untuk masalah sembelit
  • Melawan tumor dan kanser
  • Merendahkan paras gula dalam darah

3 : Cendawan Reishi

  • Membina imun dan membantu dalam mencegah atau merawat kanser
  • Mengurangkan masalah bronkitis,sinusitis
  • Membantu enceah penyakit jantung
  • Merawat sindom keletihan

4 : Articok

  • Membina semula sel-sel hati
  • Merangsang pengaliran hempedu

5 : Kunyit

  • Merupakan bahan anti oksida
  • Mempunyai kesan anti viral terhadap HIV

6 : Schizandra

  • Berkait dalam merangsang sintesis protien,meningkatkan jumlah enzim di dalam hati untuk detox
  • Memperlahankan pembentukkan toksin

Tips Lain Supaya Hati Anda Sihat

Bagaimanakah anda boleh hidup lebih lama dan lebih sihat? faktor utama ini boleh membantu anda mengurangkan risiko serangan jantung dan strok jika anda tidak pernah mengalaminya. Mereka adalah sebahagian daripada gaya hidup sihat secara keseluruhan untuk orang dewasa.

Dan mereka boleh membantu anda membina pelan pencegahan yang berkuasa dengan pasukan penjagaan kesihatan anda (doktor, jururawat, ahli farmasi, pakar diet berdaftar dan profesional lain).Ini penting dalam tips menjaga kesihatan hati anda.

  1. Ketahui risiko anda.
    Jika anda berumur antara 40 dan 75 tahun dan tidak pernah mengalami serangan jantung atau strok, gunakan Cek kami. Ubah. Kawalan. CalculatorTM untuk menganggarkan risiko anda mengalami kejadian kardiovaskular dalam 10 tahun akan datang. Faktor tertentu boleh meningkatkan risiko anda, seperti merokok, penyakit buah pinggang atau sejarah keluarga penyakit jantung awal.
    Mengetahui faktor risiko anda boleh membantu anda dan pasukan penjagaan kesihatan anda memutuskan pelan rawatan terbaik untuk anda. Banyak faktor risiko boleh diperbaiki dengan perubahan gaya hidup.
  2. Amalkan pemakanan yang sihat.
    Pusatkan rancangan pemakanan anda pada sayur-sayuran, buah-buahan, bijirin penuh, kekacang, kacang, protein berasaskan tumbuhan, protein haiwan tanpa lemak dan ikan. Buat pilihan bijak seperti mengehadkan karbohidrat ditapis, daging diproses dan minuman manis. Gunakan label fakta pemakanan pada makanan yang dibungkus untuk mengurangkan natrium, gula tambahan dan lemak tepu, dan mengelakkan lemak trans.
  3. Aktif secara fizikal.
    Bergerak lebih banyak – ini adalah salah satu cara terbaik untuk kekal sihat, mencegah penyakit dan usia dengan baik. Orang dewasa harus mendapat sekurang-kurangnya 150 minit aktiviti aerobik intensiti sederhana atau 75 minit aktiviti lasak setiap minggu. Jika anda sudah aktif, anda boleh meningkatkan keamatan anda untuk mendapatkan lebih banyak faedah. Jika anda tidak aktif sekarang, mulakan dengan hanya duduk lebih sedikit dan lebih banyak bergerak.
  4. Perhatikan berat badan anda.
    Kekal pada berat badan yang sihat untuk anda. Kurangkan berat badan jika anda berlebihan berat badan atau obes. Mulakan dengan makan lebih sedikit kalori dan bergerak lebih banyak. Anda boleh menyemak indeks jisim badan (BMI) anda. Jika anda memerlukan bantuan, berbincang dengan pasukan penjagaan kesihatan anda tentang rancangan penurunan berat badan.
  5. Hidup bebas tembakau.
    Jika anda tidak merokok, vape atau menggunakan produk tembakau, jangan sesekali mulakan. Tidak ada produk tembakau yang selamat. Jika berhenti merokok atau tembakau adalah satu cabaran untuk anda, minta bantuan pasukan anda untuk menghentikan tabiat menggunakan kaedah yang terbukti. Jangan hanya menukar satu sumber tembakau dengan yang lain. Dan cuba elakkan asap rokok terpakai juga!
  6. Menguruskan keadaan.
    Jika anda mempunyai tekanan darah tinggi (hipertensi), kolesterol tinggi, gula darah tinggi, diabetes atau keadaan lain yang meletakkan anda pada risiko yang lebih besar, adalah sangat penting untuk bekerjasama dengan pasukan penjagaan kesihatan anda dan membuat perubahan gaya hidup. Banyak keadaan boleh dicegah atau diuruskan dengan makan lebih baik, menjadi aktif, menurunkan berat badan dan berhenti merokok.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *