Makan Lecithin Berat Tak Turun ?

Makan Lecithin Berat Tak Turun ?

Makan Lecithin Berat Tak Turun ? Assalamualaikum & Selamat Pagi. Apa khabar semua? Harap sihat la ye. Musim hujan sekarang ni sejuk je. Badan pun mula la selsema, batuk demam la. Jaga kesihatan diri dan keluarga ye.Baru baru ni, ada customer compliant kenapa dia dah makan lecithin sebulan berat tak turun turun jugak. Nak tahu tak kenapa?

1. DETOX

Lecithin ini berfungsi untuk pecahkan lemak. Bagimana lecithin berfungsi untuk pecahkan lemak? Apabila lemak sudah dipecahkan , kita perlukan  serat untuk angkut lemak keluar dari badan kita.  Contoh sayuran, buahan, oat.

selain itu, saya cadangkan korang ambil ALFALFA SHAKLEE. Alfalfa ni sejenis sayur tau. Shaklee dah buatkan sayur alfalfa dalam bentuk tablet untuk senang kita makan. Sebab Shaklee tahu ramai tak suka makan sayur. kalau suka pun sayur yang ada bila dimasak dah habis zatnya.

2. KHASIAT KE TEMPAT LAIN YANG LEBIH MEMERLUKANNYA

Lecithin Shaklee selain fungsi untuk pecahkan lemak, fungsi lecithin adalah Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress . Kolina dalam lecithin berfungsi untuk penghantar/ agen saraf kranial yang boleh mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer dan meringankan stress.

Ia membantu sel otak berkembang,penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter(berkaitan short term memory). Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan. Jadi apa yang terjadi?

 ” Apabila kita ambil lecithin untuk kurus tetapi kita seorang yang STRESS, Ingatan kita makin berkurang jadi…. Lecithin akan berfungsi untuk tingkatkan daya ingatan dan ringankan stress kita dahulu. Baru la selepas itu lecithin akan berfungsi untuk pecahkan lemah kita pulak.  ” 

Bagus kan lecithin ?

Ianya akan berfungsi pada bahagian yang PENTING dahulu. Kita mahu jadi makin pelupa atau nak kurus sahaja. Mestilah otak, daya ingatan kita paling penting kan. Selepas bahagian yang penting sudah baik, baru la lecithin akan berfungsi untuk pecahkan lemak dan lain lain.

Oleh demikian, kalau kita makan sebotol lecithin belum kurus jangan salahkan lecithin yang tak bagus. Lecithin sedang berusaha repair bahagian lain yang rosak, kurang nutrisi. Teruskan makan lecithin untuk bukan sahaja kurus tetapi kesihatan lain juga.

Kelebihan Lecithin Selain Kurus ?

  1. Lecithin bertindak sebagai pelarut untuk kolestrol, triglycerides dan lemak-lemak yang lain. Sebab itu ia membantu mencegah penyakit seperti tekanan darah tinggi, stroke, penyakit jantung, arteri yangg mengeras … Malah sesetengah pakar mengesyorkan pengambilan sehingga 6000-7000mg sehari jika berhadapan dengan masalah kesihatan yang sebegini
  2. Lecithin memainkan peranan utama dalam penyerapan zat-zat penting dari saluran darah ke dalam sel-sel badan..
  3. Lecithin membantu mengurangkan atau mencegah penyakit berkaitan hati.…
  4. Lecithin merupakan sebahagian dari unsur yang mengelilingi fiber saraf. Tanpanya, fungsi saraf ni kurang efisien. Sebab tu mereka yang menderita akibat multiple sclerosis, fibromyalgia, tekanan, PMS, dapat merasakan kesan yang positif apabila mengambil lecitin,
  5. Lecithin Shaklee juga membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus, kuman dan bakteria. Disamping itu, struktur lecithin itu sendiri melindungi sel dari teroksida,
  6. Lecithin juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf. Ia membantu sel otak berkembang, penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter (berkaitan memori jangka pendek).
  7. Lecithin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari untuk memulihkan sistem ingatan…
  8. Lecithin juga dikatakan sumber hormon neurotransmitter dimana ia menggalakkan proses tidur. Kekurangan hormon ini dikatakan punca insomnia.
  9. Lecithin adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru-paru kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi. Sebab itulah ianya berguna bagi mereka yang ada alergi, demam, asma, bronkitis dan emphysema.
  10. Lecithin turut bertindak sebagai pelincir bagi sendi dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang juga sistem penghadaman kita.
  11. Lecithin adalah zat untuk kecantikan.. ianya perlu dalam menghasilkan rambut yang sihat.. cantik berkilat, kulit yang lembut, gebu dan juga dalam mencegah eczema.
  12. Lecithin diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine. Sebab tu ianya amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala menopause.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *