Vitamin C Dari Jagung ? Kenapa Bukan Oren ?

Vitamin C Dari Jagung ? Kenapa Bukan Oren ?

Vitamin C dari jagung ? Sebut Vitamin C mesti terbayangkan buah oren kan. Terbaru formulasi terbaru Shaklee telah menghasilkan vitamin C dari sumber utama iaitu jagung

kenapa mesti JAGUNG..?

Jagung ni dipilih kerana Shaklee nak menghasilkan Vitamin C yang TERBAIK kerana sumber vitamin dalam jagung ni tak akan hilang atau berkurangan walaupun dimasak, direbus, dibakar berbanding vitamin didalam buah-buahan lain.

Sebab tulah jagung dipilih, kerana ketahanan sumber vitamin yang ada padanya berbanding sumber vitamin dalam buah-buahan yang lain yang cepat rosak atau hilang atau pun berkurangan.

Sumber vitamin C kebiasaanya banyak terdapat pada buah-buahan citrus yang mana tinggi dengan kandungan asid, dan jika diambil secara berlebihan, memberikan possibility kepada seseorang untuk mendapat cirit-birit ye.

Saintis Shaklee dah reka dari awal lagi supaya sakit perut, cirit-birit dan gastrik dapat dielakkan dengan menggunakan ekstrak jagung instead of buah-buahan citrus berbanding dengan kebanyakan Vitamin C dipasaran yang lain.

KELEBIHAN VITAMIN C DARI JAGUNG

  1. Jagung dapat membantu mengatasi masalah penghadaman termasuklah sembelit, kanser usus dan membantu mengurangkan risiko terkena kanser usus sebab jagung sangat kaya dengan sumber fiber yang mana secawan jagung membekalkan sehingga 18% keperluan fiber terhadap perut kita.
  2. Jagung membekalkan Asid Panthothenic iaitu sumber vitamin untuk membantu memetabolismakan karbohidrat, protein dan jugak lemak. 
  3. Jagung juga kaya dengan sumber vitamin B, iaitu Thiamin dan Niacin. Thiamin sangat penting untuk membantu mengekalkan kesihatan saraf manakala Niacin membantu mengatasi masalah kekurangan zat kepada badan seseorang.
  4. Jagung turut membantu membekalkan sebahagian besar keperluan Asid Folik kepada badan kita, yang mana kita tahu kekurangan asid folik lebih-lebih lagi kepada wanita mengandung meningkatkan risiko seseorang ibu melahirkan bayi dengan masalah ‘neural tube’ selain bayi turut berisiko mengalamai masalah berat badan yang berkurangan sewaktu dilahirkan dan membantu mnecegah anemia dikalangan ibu mengandung.
  5. Jagung juga kaya dengan Vitamin A yang mana asas kepada kulit dan penglihatan yang lebih sihat.
  6. Jagung juga membekalkan sumber Vitamin E (anti-oksidan) yang sangat penting untuk membantu mencegah pelbagai jenis kanser, melambatkan penuaan, merendahkan paras kolesterol, melindungi badan kita dari pencemaran alam sekitar dan asap rokok, melindungi dari penyakit jantung dan strok dan lain-lain.
  7. Jagung juga membekalkan Fosforus yang penting untuk kesihatan tulang dan buah pinggang. Magnesium pada jagung pula membantu mengekalkan kesihatan jantung dan menguatkan tulang.
  8. Jagung mempunyai ‘Phenolic Phytochemicals’ yang berfungsi untuk merendahkan paras gula dalam darah dan sangat membantu dalam mengatasi tekanan darah tinggi

Vitamin C Shaklee bersifat Sustained Released

Sustained Release Vita C Plus Shaklee mengandungi 500mg vitamin c berpotensi tinggi yang dihasilkan daripada corn starch (sumber vitamin c semulajadi). Vitamin C yang dihasilkan ini mempunyai molekul yang sama seperti yang terdapat pada buah-buahan sitrus. Sistem “pelepasan masa” pada setiap tablet vitamin c shaklee ini juga membolehkannya melepaskan vitamin c sedikit demi sedikit ke dalam tubuh untuk tempoh 5jam bagi memastikan bekalan yang berterusan bila mana ia diperlukan. Ia adalah bersamaan dengan memakan sebiji setengah oren untuk setiap 5jam !

Untuk sebarang pertanyaan atau order sila email ke ainulfadzilah@gmail.com

terima kasih

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *