Sembelit Tanda Kanser Usus ?

Sembelit Tanda Kanser Usus ?

Sembelit Tanda Kanser Usus ? Sembelit adalah keadaan sukar untuk buang air besar .Lebih dari 90% merupakan masalah kesihatan manusia,berasal dari usus besar (kolon) yang tersumbat = congested colon.

Ibarat Paip yang telah digunakan bertahun-tahun, tentu akan mengalami penyumbatan dari pengumpulan kotoran yang berada di dalam paip.Dr. Bernard Jensen seorang ahli diet terapi dan tissue cleansing, menyatakan: Hampir 50% Kanser terjadi pada mereka yang punya masalah Kostipasi (susah buang air besar). Anda ada tanda-tanda ini??

kanser usus

Sembelit Tanda Kanser Usus ?

1.Perut kembung
2.Sembelit
3.kepala pusing
4.kelesuan
5.nafas berbau
6.Sakit pada sendi
7.gatal-gatal pada kulit

BAHAYA KANSER USUS !!

Kanser usus ini adalah kanser ketiga selepas kanser payudara dan kanser serviks untuk WANITA. Apa yang anda tahu tentang usus? Usus adalah organ terpanjang dalam sistem penghadaman dan ia mempunyai dua bahagian.

  • Usus kecil – tempat makanan diserap
  • Usus besar – tempat air dan garam diserap dan pada usus besar terdapat dua bahagian iaitu kolon dan rektum

Apakah dia kanser usus?

Kanser usus adalah ketumbuhan kanser yang muncul dan kebiasaannya bermula dari dalam lapisan usus besar. Sebelum merebak ke tempat yang lain, kanser ini boleh membesar di satu-satu tempat dalam tempoh yang lama.

Sebenarnya disinilah makanan yang kita makan bertukar kepada najis dan ia bergerak ke arah rektum. Rektum pula 15cm atau 6inci terakhir usus besar yang berakhir dengan dubur. Usus dan rektum adalah sebahagian daripada sistem pencernaan yang bertugas mengasingkan nutrien daripada makanan dan menyimpan bahan sisa sehingga ia dikeluarkan daripada badan sebagai najis.

Gaya hidup tidak sihat

Kanser usus berpunca daripada mengabaikan gaya hidup tidak sihat termasuk dalam soal pemakanan seharian. Terlalu banyak mengambil makanan berdaging merah, daging diproses, masak keterlaluan, makanan berminyak dan kurang fiber menyumbang kepada kanser ini.Masalah obesiti dan kurang bersenam menambah risiko lebih tinggi mendapat penyakit ini.

Lelaki Lebih Risiko Kanser Usus

Rosli Ahmad, seorang lelaki berusia 39 tahun (nama samaran) biasanya buang air besar sebanyak tiga kali sehari, tetapi dalam beberapa bulan terakhir, rutin tersebut berubah dan dia mengalami sembelit. Setelah berjumpa dengan doktor, dia diberi nasihat untuk menjaga pemakanan dan meningkatkan pengambilan serat, tetapi dia masih mengalami masalah buang air besar dan yang paling mengkhawatirkannya, najisnya mengandungi darah.

Setelah menjalani beberapa ujian di hospital swasta, Rosli didiagnosis dengan kanser usus besar atau kanser kolon tahap tiga. Pesakit lain yang dikenali sebagai Lim, berusia 40 tahun, didiagnosis dengan kanser kolon tahap awal setelah melakukan saringan di hospital, apabila dia meragui tahap kesihatannya selepas bapanya meninggal dunia akibat kanser prostat.

Polip yang tumbuh di dalam ususnya telah menjadi sel barah, tetapi mujurlah ia didapati pada tahap kedua dan dapat dirawat. Kes Rosli dan Lim hanyalah antara ribuan pesakit kanser kolon di negara ini. Menurut laporan, kanser kolon adalah penyebab kedua kematian dan merupakan penyakit yang paling sering menyerang lelaki di negara ini, dengan 21.2 peratus daripada 100,000 lelaki dan 18 peratus daripada 100,000 penduduk di negara ini terkena kanser kolon pada tahun 2016.

Jom cuci usus supaya bila usus sihat, dalaman luaran juga akan sihat.

Hanya RM50 untuk 120biji dan tanpa diet, perut memulas sehingga berulang alik ke tandas. STOCK TERHAD!!!! Banyak habis sebab orang pakai stand by untuk raya. boleh makan banyak tanpa rasa bersalah. Jangan sampai sembelit tanda kanser usus.

HERB-LAX SHAKLEE KELEBIHAN DAN KEBAIKAN

? Herba Lax adalah agen detox semulajadi yang dihasilkan Shaklee untuk masalah sembelit dan membuang tak lawas.
? Ianya menyahtoksin usus kita, cuci usus kasi bersih termasuk lemak dan lendir.
?Untuk perut buncit, banyak toksin , sangat sesuai ambil Herb-Lax ni.
? Toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.
? Selepas badan dah buat proses detoksifikasi, usus akan menjadi lebih bersih dan sihat.
? Penyerapan suplemen akan lebih cepat dan berkesan.

Ini antara fungsi dan sumber-sumber herba semulajadi yang terdapat dalam Herb-Lax Shaklee:

?Buckhorn bark – melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan kelembapan kepada usus.
?Licorice root – membantu proses detoksifikasi
?Fennel seeds – mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alkohol, membantu pencernaan dan berkesan untuk masalah semebelit dan kembung perut atau usus.
?Anise seeds – merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan
?Rhubarb root – Herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina untuk digunakan sebagai antibiotik
?Blue malva flower – membantu proses detoksifikasi danmengimbangi tekstur kulit
?Culver’s root – membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma
?Alfalfa leaf – membersihkan usus, darah dan hati.
?Senna leaf – merangsang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut, percepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak

sembelit tanda kanser usus
sembelit tanda kanser usus

Kehebatan Daun Senna

Tanaman Senna adalah asli dari Afrika dan Timur Tengah, terutama Mesir dan Sudan. Diperkenalkan pada abad ke-9 sebagai ubat oleh ahli perubatan Arab, yang memberinya nama dalam bahasa Arab dan digunakan sebagai laksatif atau ubat sembelit.

Cassia Acutifolia, juga dikenali sebagai Senna Alexandrina atau Cassia Senna, diekspor dari Mesir melalui Kairo dan Laut Merah. Tanaman ini dinamakan Senna Alexandria dan Senna Mesir kerana pada masa itu pelabuhan perdagangan utama di Mesir bernama Alexandria. Buah dan daun Senna didagangkan melalui Nubia dan Sudan ke Alexandria dan dari sana diseberangkan melalui Laut Mediterania ke Eropah dan Asia. Cassia angustifolia dari India juga diseberangkan dari India melalui Madras.

Pada tahun 1640, Senna dikembangbiakkan dan digunakan di Inggeris kerana kandungan pencaharnya.

Daun Senna mengandungi antara lain Anthraquinon, Sennosida, Glikosida Dianthrone, Naftalene Glikosida, Hidroksian Thrasen, dan digunakan sebagai ubat sembelit atau dalam rawatan tradisional untuk melangsingkan tubuh. Namun, daun Senna tidak disyorkan untuk dimakan oleh wanita yang sedang haid, hamil, dan menyusui kerana boleh menyebabkan ketidaknyamanan dalam waktu haid.

Selain itu, daun Senna berfungsi sebagai permulaan metabolisme untuk membantu proses pembuangan dalam tubuh, termasuk pembuangan kotoran dan lemak, sehingga memberi kesan melangsingkan tubuh, mengurangkan kolesterol, mengecilkan perut, dan membantu membuang udara besar.

Order >> HERB LAX 

untuk consultation sila hubungi saya di
FB : https://www.facebook.com/ainul.mustafa
SMS/Whatsapp : 013-3612717
email : ainulfadzilah@gmail.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *