Tips Memilih Susu Formula Untuk Anak

Tips Memilih Susu Formula Untuk Anak

Risau juga sebab nak suruh makan pun susah. Lagi lagi makan sayur. Bila anak makin membesar, mereka memerlukan nutrien yang cukup untuk perkembangan otak, pertumbuhan tulang dan mata yang sihat.

Sebagai ibu kita kena pastikan anak kita kena cukup zat yang sangat mereka perlukan untuk membesar. Zaman sekarang sangat mencabar dengan banyaknya makanan segera, junk food yang lebih menarik perhatian anak anak.

Ainul pilih susu Dumex Dugro 5 Nutri merupakan satu formula yang mempunyai nutrien-nutrien untuk menyokong perkembangan utama kanak-kanak yang membesar. Perkembangan utama kanak-kanak adalah termasuk perkembangan Minda, Tulang, Imuniti, Penghadaman dan Kecergasan.

Kenapa Ainul memilih susu Dugro sebagai susu untuk Arreessa yang sudah 5 tahun ini adalah kerana Susu Dugro Mengandungi 5 Nutrien yang lengkap untuk Arreessa. Pastikan anda baca label dulu ye sebelum beli.

5 Nutrien seperti :-

1. DHA : bagus untuk perkembangan otak.

2. IcFOS : sejenis serat yang menyokong persekitaran usus yang sihat

3. vitamin A : untuk kesihatan kulit dan mata

4. Protein : Untuk tumbesaran, kulit, kuku, rambut yang cantik

5. Kalsium : untuk tulang gigi yang kuat dan sihat

Selain dari 5 Nutrien ini, Ainul akan pastikan kandungan susu adalah cukup mengikut saranan pengambilan nutrien Malaysia. Maknanya apa yang sepatut seorang kanak kanak berumur 5 tahun patut dapat

Contoh Kalsium mengikut RNI untuk kanak kanak 5 tahun adalah 600mg

dan pada label susu Dugro ini pun Kalsium yang ada dalam susu adalah 600mg. Cukup untuk anak 5 tahun

Label yang complete untuk anak anak kita.

Untuk dapatkan RNI atau Saranan Nutrien yang sepatutnya kita dan anak anak ambil boleh refer Recommended Nutrient Intakes for Malaysia

Selain itu anda boleh Layari website DUMEX untuk mendapatkan lebih info mengenai susu Dugro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge