Rahsia skor SPM Cemerlang tanpa perlu mengikuti kelas tambahan

Rahsia skor SPM Cemerlang tanpa perlu mengikuti kelas tambahan

Memberi tumpuan sepenuhnya di dalam kelas tanpa perlu mengikuti kelas tambahan di luar sudah mencukupi untuk dua pelajar Sekolah Menengah Abdul Rahman Talib, di Kuantan memperoleh keputusan cemerlang dalam SPM 2013.

Audrey Chan Ai Shan yang memperolehi 10 A+ dalam semua mata pelajaran yang diambilnya berkata dia hanya memberikan tumpuan penuh ketika sesi pembelajaran di sekolah serta mengikuti pelbagai aktiviti yang dianjurkan pihak sekolah.

“Ketika sesi pembelajaran di sekolah, saya akan beri tumpuan sepenuhnya dan balik buat ulang kaji di rumah tanpa perlu hadiri mana-mana kelas tambahan luar atau tuisyen,” katanya ketika ditemui di Kuantan hari ini.

Walaupun aktif dalam sukan soft ball dengan memenangi beberapa pertandingan di peringkat negeri dan antarabangsa, Audrey berkata perkara itu tidak pernah mengganggunya dalam pelajaran.

Formula kejayaan Audrey iaitu fokus semasa dalam pembelajaran di kelas tanpa mengikuti kelas tuisyen di luar, turut dikongsi oleh rakannya, Fatin Nur Afiqah Suris yang memperolehi 9A+.

Bagaimana Lecithin Bantu Lebih Fokus?

Lecithin Shaklee diekstrak dari kacang soya NON GMO. Setiap kapsul Lecithin Shaklee mengandungi 530mg soya termasuk 80mg kolina dan 48mg inositol.

Kolina merupakan satu komponen asetilkolina neurotransmiter yang terlibat dalam penghantaran mesej ke otak dan sistem saraf dan soya lecithin merupakan sumber utama bagi kolina. Lecithin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine. Acethylcholine sangat penting untuk fungsi otak seperti berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman dan lain-lain.

Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalan Acethylcholine mencukupi, fungsi tersebut dapat dilakukan dan jika tidak fungsi itu akan tergugat. 30% otak adalah terdiri daripada lecithin, manakala 70% lemak di hati adalah lecithin.

Lecithin ni tak dihasilkan oleh badan jadi kita perlu mengambilnya dari sumber makanan. Jadi amat penting pelajar mengambil makanan yang mengandungi lecithin seperti kuning telur, kacang soya, bijirin, gandum, ikan, kekacang , yis dan kacang , serta hati, jus anggur dan kubis.

Walau bagaimanapun, jika sukar untuk dapatkan lecithin di dalam diet, saya sangat syorkan Lecithin Shaklee ini. Ianya Selamat, Semulajadi dan Halal.


Harga lecithin ini hanya RM44 sahaja

Murahkan…


Untuk mendapatkan lecithin khas untuk anak anak anda

SMS/Whatsapp ke 013-3612717

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge