Pengalaman sakit lutut walaupun umur belum 30 tahun

Friday, January 09, 2015

Sakit lutut ni bukan menyerang orang tua sahaja. Orang muda pun boleh kena sakit lutut tau. Rupa-rupanya sakit lutut adalah satu penyakit serius yang boleh mengakibatkan kecacatan pada badan kita sekiranya tidak dirawat dengan segera. Tambah menarik, ada fakta yang menyatakan kalau berat badan bertambah, sakit pada lutut juga akan bertambah kerana tekanan.



Mula mula tak percaya tapi dulu masa badan agak berisi sikit..eh banyak sebenarnya.. Ainul sendiri pernah kena sakit lutut. Asal solat rukuk sujud tu sendi pada lutut berbunyi. Kuat kot. Mula-mula ingat penat tapi setiap kali solat berbunyi. Macam nak tercabut je lutut ni.huhuhuu 

Aku muda lagi kot. Umur pun belum 30tahun ( masa tu la).. ni dah kalah orang tua. Apa nak buat? kena la rawat sebelum teruk kan.

Turunkan berat badan.. Ofcos la yang ni wajib. Berusaha menurunkan berat badan walaupun sikit demi sedikit. Alhamdulillah berjaya turun kan berat tetapi lutut masih berbunyi... 

Akhirnya saya cuba AJHT. Apa itu AJHT? Advanced Joint Health Tablet. Vitamin KHAS untuk sendi. Kadangkan pelincir pada sendi kita sudah haus. Jadi AJHT membantu kembalikan pelincir tersebut

1st time makan .. demam uolss.,.. seram sejuk.. nak sambung makan ke tak ni??  Ainul terus kan jugak la.. hari ke 5 Alhamdulillah demam kebah dan NO MORE lutut berbunyi.. 

Happy sangattttt

Bukti lutut dah ok... Naik candi borubodur ketika hamil kan maryam 7 bulan..hehhee







Sy nak share testi utk AJHT + OsteMatrix.. Sebulan lps sy belikan utk mak yg sllu ngadu sakit kaki/lutut/badan especially bila musim hujan. Mak start makan Oste dulu..x da apa2 masalah..lutut dh kurang sakit..pastu add on AJHT..br 2-3hari makan, trus sakit 1 badan sampai almost nak demam..tp teruskan jgk makan sbb anggap ini healing crisis..after 1wk semuanya back to normal. Skrg dh sebulan consumed...mak kata x da lagi sakit2 kaki/lutut,sengal2 badan pun x kerap...badan pun cergas sj sekian dulu testi sy...hehehhe.



Siapa yang ada masalah ni sila la ubati sekarang.. Jangan la tunggu dah sampai tak boleh berjalan baru nak ubati.

Apapun gaya hidup sihat sangat la penting.. Makan makanan yang sihat, bersenam dan ambil la AJHT :)

Jika anda berminat dengan AJHT boleh hubungi saya di 013-3612717 atau email ainulfadzilah@gmail.com


LAGI ARTIKEL MENARIK

0 comments