Tradisi tidak dilupakan

Tuesday, September 16, 2014

"Ko ni asyik makan shaklee je..nak yang moden je.cara lama dah lupa ke? "

Amboi suka hati je ye..walaupun saya makan vitamin shaklee ketika berpantang tetapi yang tradisi tetap saya amalkan

1.Bengkung & girdle

Girdle ainul pakai premium beautiful dan bengkung moden. Malas nak beli yang lilit lilit tapi yang lilit tu la paling best pakai. PB ni sedap pakai tapi bila nk terkencing sangat la tabah nak membuka dan pakai semula.

2. Bertungku

Amalan wajib ketika berpantang. Kalau tak guna batu sungai ainul guna air panas isi dalam botol.sedap nyerrr bila tuam tuam kat badan. Sangat bagus tau bertungku ni. Jangan ngelat ok

3. Berurut

2hari keluar hospital ainul dah start mengurut. Urut susu untuk lancarkan susu ibu. Seminggu lepas berpantang baru urut 1 badan. Best dan badan rasa sedap bila dah berurut. Pastikan tukang urut yang betul ye. Ada sesetengah tu makin sakit urat bila diurut

4. Minyak urut

Ainul gunakan minyak herbanika Nonaroguy. Sebelum tidur sapu kat betis, tapak kaki.lepas tu pakai stokin.sedap, panas je rasanya. Bagus kalau rasa sengal sengal. Sapu je minyak ni. Memang feberet sejak pantangkan arreessa lagi.

Cream pati halia. Ini ainul guna untuk kecil kan bahagian yang kembang semangkuk. Sapu dan pakai girdle bengkung.



Semoga memberi tips kepada ibu ibu yang sedang berpantang atau bakal berpantang




LAGI ARTIKEL MENARIK

0 comments