Pengalaman Set Hamil Shaklee – Berbaloi Atau Buang Duit ?

Pengalaman Set Hamil Shaklee – Berbaloi Atau Buang Duit ?

Pengalaman Set Hamil Shaklee – Berbaloi Atau Buang Duit ? Alhamdulillah sudah habis berpantang selepas melahirkan Ariana Maryam. Sudah hampir 60hari tapi kenangan 6hari kat hospital, proses melahirkan maryam tetap segar dalam ingatan. Tak percaya berjaya bersalin normal selepas anak 1st dulu dilahirkan secara czer.

Sangat berbeza tau bersalin normal dengan pembedahan. Of course la bersalin normal lagi sakit tapi lepas je baby keluar lega terus.perut terus rasa kempis uolss.hehe

Set Hamil Shaklee Yang Saya Guna

1. Vitalea, B complex & Vitamin C

pengalaman menggunakan set hamil shaklee

ni vitamin asas yang ainul amalkan sebelum pregnant lagi. Masa pregnant dan dalam pantang pun boleh makan. Jimat la kan.

Vitalea ni bagus untuk tambah darah. Dalam pantang pun boleh alami kekurangan darah tau atau Hb rendah. Ada orang pantang tak makan makanan berkhasiat mana nak cukup zat. 

B complex ni bagi ainul tenaga dan penenang. Faham faham je la bila beranak dua ni. anak 1st minta perhatian anak ke dua minta susu. ni baru dua. kalau 3,4 fuhhh lagi mencabarkan.

Vitamin C pulak untuk mama Maryam la. Bukan apa taknak la dalam pantang muka pucat, tak berseri. Vitamin C pun membantu sistem imun kita.

2. Zinc

Zinc ni bagus untuk menyembuhkan luka. Makan 1biji je sehari. Alhamdulillah walaupun banyak kena jahit tapi seminggu luka dah sembuh. 

3. Omega Guard

Omega ni minyak ikan. Tujuan nya apa? Minyak ikan kan bagus untuk otak bayi.Otak mama dia jugak supaya tak cepat jadi pelupa. Selain tu paling best Omega ni bantu cepatkan proses kurus.hahahaha. tak percaya? pengalaman set hamil shaklee ? Cuba baca sini.

pengalaman menggunakan set hamil shaklee

Tips Lain Untuk Kehamilan Sihat

  1. Makan makanan yang sihat.
    Makan makanan yang sihat adalah penting terutamanya untuk wanita hamil. Bayi anda memerlukan nutrien untuk membesar dengan sihat dan kuat dalam kandungan. Makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran berwarna-warni, bijirin penuh, makanan kaya kalsium dan makanan rendah lemak tepu.
  2. Kekal terhidrat
    Tubuh wanita hamil memerlukan lebih banyak air berbanding sebelum hamil. Bertujuan untuk lapan atau lebih cawan setiap hari.
  3. Pergi ke pemeriksaan penjagaan pranatal anda.
    Wanita harus mendapatkan penjagaan pranatal secara tetap daripada pembekal penjagaan kesihatan. Ibu yang tidak mendapat penjagaan pranatal yang kerap lebih berkemungkinan mempunyai bayi dengan berat lahir rendah atau komplikasi lain. Jika ada, pertimbangkan penjagaan pranatal berkumpulan.
  4. Elakkan makanan tertentu.
    Terdapat beberapa makanan yang perlu dielakkan oleh wanita semasa mengandung. Terutama daging mentah, hati, sushi, telur mentah (juga dalam mayonis), keju lembut (feta, brie) dan susu yang tidak dipasteurisasi
  5. Jangan minum alkohol.
    Jangan minum alkohol sebelum dan semasa mengandung dan semasa menyusu. Minum alkohol meningkatkan risiko mempunyai bayi dengan gangguan spektrum alkohol janin (FASD). FASD boleh menyebabkan ciri muka yang tidak normal, masalah pembelajaran yang teruk dan masalah tingkah laku.
  6. Jangan merokok.
    Merokok adalah tidak sihat untuk anda dan anak dalam kandungan. Ia meningkatkan risiko sindrom kematian bayi mengejut (SIDS), kelahiran pramatang, keguguran dan kesan buruk yang lain.
  7. Bergerak.
    Senaman harian atau kekal aktif dengan cara lain boleh membantu anda kekal sihat semasa kehamilan. Semak dengan doktor anda untuk mengetahui berapa banyak aktiviti fizikal yang sesuai untuk anda.
  8. Banyakkan tidur.
    Tidur yang cukup (7 hingga 9 jam) adalah penting untuk anda dan bayi anda. Cuba tidur mengiring ke kiri untuk melancarkan aliran darah.
  9. Kurangkan tekanan.
    Mengurangkan tekanan adalah penting untuk meningkatkan hasil kelahiran. Wanita hamil harus mengelakkan, seberapa banyak yang mereka boleh, situasi yang tertekan. Rekrut orang yang anda sayangi untuk membantu anda menguruskan tekanan dalam hidup anda.
  10. Rancang masa yang sesuai untuk hamil.
    Jika anda memilih untuk hamil pada masa yang anda tahu bahawa anda berada pada tahap paling sihat, itu meningkatkan peluang anda untuk mempunyai kehamilan yang sihat dan kelahiran yang sihat.

10 Sebab Kenapa ESP Shaklee Penting Semasa Hamil

1. Unit asas protein ialah asid amino. Inilah yang membentuk wajah comel bakal bayi kita nanti dan sel-sel di dalamnya. Pada minggu ke-37 kehamilan, protein di perlukan untuk menukar bentuk otak bayi menjadi organ yang akan membolehkan baby bernafas, bercakap, berjalan, dan pelbagai keletah comel mereka.

2. Protein sangat diperlukan oleh placenta, manakala perkembangan organ dan tubuh badan fetus sangat bergantung kepada jumlah protein.

3. Waktu yang paling kritikal ialah pada trimester kedua dan ketiga dimana otak fetus berkembang dengan sangat pantas dan memerlukan bekalan protein mencukupi.

Bagi ibu pula, perkembangan fetus yang pesat pada trimester kedua dan ketiga, menyebabkan payudara dan organ ibu juga membesar untuk menampung keperluan bayi yang membesar. Semua perlukan protein!

4. Waktu mengandung ni, ibu sangat memerlukan tenaga tambahan untuk bergerak aktif dan mengelakkan tubuh daripada mendapat masalah. Jadi ESP bantu bekalkan tenaga kepada ibu terutama ibu yang sangat sibuk dengan kerja seharian.

5. ESP bantu kawal glukosa dalam darah ibu, oleh itu mencegah serta mengawal kencing manis semasa hamil (GDM). Glukosa dalam ESP ni dilepaskan perlahan-lahan. So gula takkan naik mendadak dalam darah ibu.

6. ESP bantu kawal selera makan sebab ianya berindeks glisemik rendah iaitu berkarbohidrat kompleks. Minum ESP akan buat ibu kenyang dalam masa lama, maka kuranglah keinginan nak mengunyah je tu. Kalau banyak makan, tu yang gula asyik tinggi je memanjang sampai kena kencing manis. Tak mau la kan.

7. ESP juga bantu kawal tekanan darah. Ada kan ibu mengandung, tekanan darah dia naik sampai kena tahan wad. ESP yang kaya serat ni akan bantu kawal tekanan darah supaya normal je.

8. Mencantikkan kulit, terutama ibu yang ada stretchmark tu.  Bila amal ESP, kesan tu akan berkurangan. Lepas bersalin sambung je minum, insyaAllah kesan stretchmark tu akan cepat hilang.

9. Mencegah pre-ekslampsia masa hamil. Bila cukup protein, sel akan sihat, keluar masuk bendalir akan seimbang, maka kuranglah masalah yang tak diingini semasa hamil. Simptom pre-ekslampsia ni antaranya rasa bengkak dan sakit teruk sangat semasa hamil. Puncanya sebab plasenta tidak berfungsi dengan betul. Takut kan?

10. Meringankan masalah gastrik pada ibu hamil. Ibu hamil selalu ada masalah gastrik, pedih ulu hati, angin, senak perut dan sebagainya. Amalkan ESP, insyaAllah sangat membantu.

sumber: kaksu

Berbaloi Tak Set Hamil Shaklee ?

Pengalaman set hamil shaklee memang best. Badan rasa sedap, makin bertenaga, dan ada juga yang boleh berpuasa lagi. Jadi cepat contact ainul ye, tekan link wasap hijau tuh.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *