Muka segar dengan Masker : Zespri Kiwifruit 14-Day Challenge ~ Day 5

Tuesday, September 10, 2013

Banyak giler kerja kat opis. Bila asik mengadap document bertimbun badan penat muka pun nampak tak ceria tau. Huhu. Tak sempat nak ke spa nak memanjakan diri. Cara paling senang buat masker sendiri. Tak payah beli masker mahal-mahal..Bahan yang sememangnya dah ada kat rumah pun boleh guna


Bahan yang dah ada dalam peti sejuk. Kiwi dan Madu.


Caranya mudah sahaja... lenyek kiwi dan masukkan 1 sudu madu.


Sapa rata ke muka anda... nampak biji-biji hitam kiwi tu..ala-ala scrub gitu. Sapu je kat muka terasa sejuk je.


Inilah hasilnya.... muka rasa sangat segar.

Kalau nak tahu kiwi mempunyai 2 kali ganda vitamin C dari buah oren. Tak perlu suntikan vitamin c pakai kiwi je pun boleh :)




kelebihan buah kiwi 


1.Kiwi mengandungi banyak nutrien seperti phyto-bahan kimia, mineral dan vitamins.Kiwi mempunyai rendah lemak tepu, natrium dan cholesterol.It adalah buah-buahan yang sesuai untuk penurunan berat badan dan kesihatan yang baik.

2.Kiwi adalah buah dengan jumlah yang tinggi semulajadi yang berkuasa anti-oksida, vitamin C yang penting untuk pertumbuhan dan pembaikan semua tisu badan, membantu menyembuhkan luka dan luka, dan mengekalkan gigi dan gusi yang sihat.

3.Kiwi kaya dengan serat membantu mengurangkan paras kolesterol darah dan mengurangkan risiko penyakit jantung, memperbaiki penyakit kencing manis.

4.Kiwi membantu mengekalkan tekanan darah yang sihat dan mengurangkan risiko mendapat batu karang dan membantu untuk mengurangkan kehilangan tulang.

5.vitamin C, A dan E dalam Kiwi bertindak sebagai anti-penuaan dan membantu untuk melawan kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas dalam badan.

6.Kiwi membantu dalam merawat penyakit-penyakit kardiovaskular dengan mengurangkan tahap kolesterol.

7.Kiwi adalah sumber yang baik untuk wanita hamil kerana ia mengurangkan risiko kecacatan saraf tiub, spina bifida dan anencephaly semasa perkembangan janin.


8.Kiwi membantu mencegah kanser kolon dan mengurangkan risiko lain-lain jenis tekanan oksidatif cancer.

9.Kiwi mengandungi vitamin C lebih daripada oren dan amat berkesan terhadap masalah kesihatan pernafasan seperti sesak nafas, asma dan batuk.



Promotions - Raya Pack



More info sila layari http://www.zespri.com.my/

LAGI ARTIKEL MENARIK

0 comments