Period tak tetap

Sejak zaman anak dara sampai la berkahwin dan melahirkan Arreessa, Ainul memang mengalami period tak tetap. Masa bujang maybe kita tak ambik kisah sangat tapi bila dah kawin dan merancang untuk hamil agak la sukar.huhuhu

Kitar haid yang tetap apabila haid datang pada setiap kitar yang sama setiap bulan. Contoh setiap 28hari, atau setiap 30hari. Setiap orang berbeza kitar haidnya. Yang penting adalah ianya tetap setiap bulan. Baru la senang nak tahu bila waktu subur dan seangkatan dengannya. Kalau haid datang secara tetap dan tiba-tiba delay 2-3hari atau seminggu kemungkinan kita hamil kan. 

Masa tahu mengandungkan Arreessa pun takde delay period pun.sebab period tak tetap. kadang-kadang 30hari, ada 50hari ada 60hari pun ada.. Berbalik pada macammana tahu Ainul pregnant time tu hanya sebab hari tu birthday Ainul.Selalu berangan nak hadiah hari lahir tahu yang Ainul pregnant. Alhamdulillah ALLAH makhbulkan.

Selepas melahirkan Arreessa ingat period akan normal.Sebab ramai cakap lepas bersalin normal akan tetap. Malah semakin teruk.Ainul pernah makan ubat tradisional yang glamour jugak kat FB suatu ketika dulu. Katanya ubat tu boleh dijadikan ubat perancang traditional. Ada inai, habbatussauda , madu dan lain-lain. Lepas makan ubat tu period Ainul datang selang seminggu tau. Nak nages rasanya. Sebab tak selesa dan badan kita akan jadi lemah kerana kehilangan banyak darah. Bila stop makan ubat tu, period pun stop datang seminggu sekali tapi datang macam biasa 30hari, setiap 60hari..masih tak tetap.

Sehingga la saya berjumpa GLA. Itu pun mak Ainul yang makan dulu. Tenok mak semakin cun je makan GLA so nak cuba la.hehehe.. sebulan dua makan takde masalah,period pun still sama. Tapi teruskan jugak makan. Alhamdulillah masuk ke bulan ke 3 dan sehingga kini period tak boleh agak bila nak datang.Kitar pun dah tetap. Alhamdulillah suka sangat.. 

GLA ini memang KHAS untuk wanita dan lelaki yang ada masalah HORMON. Badan gemuk, kulit berjerawat, period tak tetap semua pasal hormon tak betul. jadi kena betulkan dulu masalah utama ini.

Promosi GLA July ini.. Harga JIMAT sangat… Harga biasa RM91 tau.. Harga promosi???

Nak tahu sila SMS/whatsapp ke 013-3612717

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge