Kerap hamil boleh sebabkan tulang rapuh

Wednesday, April 17, 2013

Terbaca satu artikel di Kosmo mengenai kerap hamil boleh sebab kan tulang rapuh atau Osteoprorosis. Korang boleh baca artikel penuh disini

Ishh takut la pulak. macam Ainul sendiri pun susah jugak nak minum susu secara konsistent sebenarnya. Minum susu pun kena la sebelum, semasa dan selepas hamil. Bukan semasa pregnant je tau. Sebab selepas bersalin kita perlu menyusukan anak pulak. Kalau tak menyusukan pun aktiviti, cara pemakanan kita pun boleh sebabkan kalsium berkurang.

Korang minum susu hari-hari ke? Ainul memang tidak le. Masa pregnant pun selalu skip.hehehe.Sekarang ni bila dah sedar akan kepentingan kalsium ni Ainul mula ambil supplement Kalsium. At least dapat la jugak kan dari takde langsung.

Hanya 4biji sebelum tidur je. Ingat tak masa kecik mak selalu bising suruh minum susu sebelum tidur. Rupanya bila minum susu atau kalsium sebelum tidur boleh buat tidur kita lena dan senang bangun pagi. Sebab tu orang tua-tua tekankan benda ni. yelah tidur lena bagus untuk kesihatan.lepas tu senang bangun pagi untuk buat solat tahajud, p menoreh getah kan. Serius tau sejak ambik Ostematrix ni badan memang sedap.tidur memang lena tapi takde la sampai terbabas. Jam berbunyi senang bangun buat keje. Kalau dulu jalan sikit sakit belakang la, sakit pinggang la sekarang dah makin berkurang.

Ini dia rupa Ostematrix tu. Kecik je senang nak telan. Tak susah pun. Tak perlu bancuh. Salah bancuh kang zat hilang. Salah bancuh? yelah susu kan tak boleh dibancuh dengan air panas.Hilangla zat dia.Kalau air sejuk berketul-ketul jenuh nak shake pulak. hahaha Ainul memang pemalas. 



Murah je Ostemaatrix ni. maybe mahal sikit dari susu tepung tapi yang penting Ainul konsistent ambik dan senang , mudah dan cepat.

Korang jangan lupa minum susu tau. rasanya kalau nak dapatkan 1000mg sehari kena minum 2 gelas susu. 1000mg memang jumlah kalsium yang wanita perlukan sehari. Sehari ok bukan sebulan. 2 gelas susu sehari. Ainul makan 4bj Ostematrix bersamaan 1000mg sudah.

Selamat menjaga tulang kita ye :)



Kena dukung Tuan Puteri Arreessa yang berat dah berbelas kg ni.kena kuatla tulang mama kamu ni :)

LAGI ARTIKEL MENARIK

1 comments

  1. nice info. singgah sambil follow sini! :) #277
    http://ice-chirp-chirp.blogspot.com/

    ReplyDelete