Mari buat kira-kira

Sunday, January 30, 2011

Gaji - kete-umah-prudential- Etiqa- ASB- tabung Haji ( mak + ainul)- Rumah - Bil tepon- Bil elektrik-Bil air - Bil astro-kwsp-nursery-hutang kad kredit = RM ???????????


Nak tanya agak-agak berapa yang korang dapat saving sebulan.. ada dalam RM1k, RM2k???


Berapa yang kita bagi kat mak ayah ?????? RM1k,RM2k


Berapa yang kita peruntukkan untuk pendidikan anak-anak kelak? takkan nk guna PTPTN lagi kot.kita pun tak abis bayo lagi ..


Berapa yang saving untuk hari tua??? duit KWSP banyak ke dpt bila pencen nanti..


Ni belum masuk lagi belanja untuk holiday, beli handbag coach,LV,chanel,takkan nk beli handbag pasar malam selamanya je kan...holiday takkan nak p dalam m'sia je kot.tak pun p indonesia..tak teringin ke nak p UK,US, Switzerland, Mekah...


Nak beli umah.takkan nak sewa umah je kan..Umah sekarang kalo teres area KL ni susah la nk dpt bawah RM300k.. 


Mari kita buat kira-kira......



LAGI ARTIKEL MENARIK

0 comments