Bila Bayi Menangis, Pasti Ada Yang Tak Kena.

Thursday, November 11, 2010




Bila bayi menangis, biarpun ditengah malam, si ibu dan mungkin juga bapa akan terus bertindak bagi memastikan bayi tersebut sentiasa berada dalam keadaan selesa dan ceria.

Namun, kadang-kadang, macam-macam dah dibuat, tapi bayi tetap tak berhenti menangis.

Baru je menyusu. Cek lampin, ok je. Ruam pun takde. Dah puas dodoi, tak juga berhenti merengek.

Mana tau kot-kot ada ‘benda-benda’ halus mengacau. Teringat pulak ustaz kata ada sejenis jin yang suka mengganggu kanak-kanak, namanya Ummu Sibyan. So, baca ayat kursi dan tiup-tiup kat telinga baby, tak jadi jugak.

Orang tua-tua kata, biarlah budak tu menangis, nanti dah puas, pandai jugak dia berhenti sendiri tu. Betul ke tu?

So, apa nak buat? KLIK SINI

LAGI ARTIKEL MENARIK

1 comments

  1. tetiba rasa meremang :p selalunya baby nangis tanpa sebab disebabkan colic.ada byk faktor..baca ni http://www.medicalnewstoday.com/articles/162806.php...dah besar nanti insyaAllah ok :)

    ReplyDelete